O Dniu Kobiet – nie tylko dla kobiet

Słuchałam dzisiaj radia. Mówiono wiele o tym, że kobiety są takie, a mężczyźni tacy. Że kobiety robią to, a mężczyźni nie robią tego. Że kobietom lepiej wychodzi to, a mężczyznom tamto. Słuchałam i smutniałam. Dlaczego wciąż karmimy stereotypy?

To nie płeć determinuje nasze cechy, umiejętności i kompetencje. Moja wrażliwość nie wynika z tego, że jestem kobietą. Mój humanistyczny czy analityczny umysł nie jest kwestią mojej płci. Moje zainteresowania nie są ani kobiece, ani męskie. Są moje. Tak jak cała reszta: to nie są cechy mojej płci. To cechy jednostki, konkretnej osoby.

Czego chcę życzyć nam wszystkim – i kobietom, i mężczyznom – z okazji Dnia Praw Kobiet? Szacunku. Zrozumienia. Patrzenia na konkretnego człowieka nie przez pryzmat płci, koloru skóry, orientacji seksualnej, religii czy jakiekolwiek stereotypu. Życzę nam, żebyśmy pozwalali sobie nawzajem wybierać. Żebyśmy traktowali się równo. Bo wszyscy jesteśmy po prostu ludźmi.

Życzę nam, byśmy dostrzegali w innej osobie człowieka. Tylko tyle, a zarazem aż tyle.

2 uwagi do wpisu “O Dniu Kobiet – nie tylko dla kobiet

  1. Dzięki za ten wpis, bo już wariuję, czytając i słuchając w mediach i od znajomych jaka powinna być PRAWDZIWA kobieta 😀 Czy fakt, że nią jestem nie jest wystarczający, by określić mnie prawdziwą?

Skomentuj

